Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

3η Συνάντηση της Ομάδας Γονέων

Θέμα : Σχέση  γονέων παιδαγωγών και οι ανάγκες του παιδιού.
 
Το σχολείο μετά την οικογένεια είναι  (ή θα πρέπει να είναι ), εκείνο το σταθερό και ασφαλές  πλαίσιο που  δίνει στο παιδί την ευκαιρία να αναπτύξει  βαθιές,  ουσιαστικές σχέσεις  με κάποιους άλλους  έξω από τους γονείς  και να βιώσει διάφορες εμπειρίες κατά τη διαδικασία της κοινωνικοποίησης και της ένταξής του στην ομαδική  ζωή της σχολικής κοινότητας .
Το σχολείο ως εκ τούτου,  έρχεται  όχι να υποκαταστήσει  την οικογένεια,  αλλά στην ουσία να επεκτείνει τη σωστή  λειτουργία ενός οικογενειακού περιβάλλοντος ή να λειτουργήσει διορθωτικά εκεί όπου η γονική φροντίδα έχει αποτύχει,  όχι σε μη αναστρέψιμο βαθμό.
Με βάση λοιπόν αυτή την παραδοχή,  ο δάσκαλός (α) αναλαμβάνει ανάλογα - το ηλικιακό στάδιο που βρίσκεται το παιδί καθώς και τη βαθμίδα εκπαίδευσης –να ενισχύσει  και να εμπλουτίσει  τη σχέση του παιδιού με την οικογένεια, αλλά ταυτόχρονα να το εισάγει και  σ’  ένα νέο  κόσμο συναισθημάτων γνώσεων εμπειριών.
Στη διαδικασία της ανάπτυξης είναι  αναμενόμενα  προβλήματα που σχετίζονται με τη συμπεριφορά των παιδιών  και συνδέονται άμεσα με τις εσωτερικές συγκρούσεις που ενέχει η πορεία προς την ενηλικίωση  (σε όλα τα  ηλικιακά στάδια) . Σε  αυτή τη περίοδο, η αλληλεπίδραση ανάμεσα στο σπίτι και  στο σχολείο, λειτουργεί πάντα ενισχυτικά, στο να κατανοήσει το κάθε περιβάλλον αντίστοιχα τις δυσκολίες αλλά και τις ανάγκες του παιδιού.
Οι γονείς και κυρίως η μητέρα (ιδιαίτερα για την πρώιμη σχολική ζωή) ,συμβάλλει περισσότερο και από όσο ενδεχομένως η ίδια πιστεύει,  στην ομαλή ένταξη του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον, τόσο με το ρόλο που έχει παίξει αρχικά στη θεμελίωση της ψυχοδιανοητικής  ανάπτυξης του παιδιού της ,αλλά κυρίως και με τον τρόπο που πλαισιώνει τη σχέση του παιδιού με το σχολείο, μέσα από τις σχέσεις εμπιστοσύνης που δημιουργεί η ίδια με το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Είναι ευθύνη  επίσης του δασκάλου να βοηθήσει τους γονείς  εκεί όπου υπάρχουν δυσκολίες, να ανακαλύψουν τις δυνατότητες του ρόλου τους,  ώστε να ανταποκριθούν στις  ανάγκες του παιδιού και στα «φυσιολογικά» προβλήματα που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος κατά τη διάρκεια  της ανάπτυξης του.
Ο σεβασμός προς την οικογένεια είναι ένα από τα κύρια στοιχεία για να υπάρξει μια ασφαλής σχέση ανάμεσα στο παιδί  στο δάσκαλο και στο οικογενειακό περιβάλλον.
Γ.Τσανούλα